Mnoho firem v České republice ani netuší, že může ušetřit při odvádění nemalých finančních částek za (ne)zaměstnávání zdravotně postižených pracovníků. Často také neví, co se skrývá za souvisejícím pojmem „Náhradní plnění“. O co tedy jde?
Zákon 435/2004 Sb. § 81 odst. 2 písm. b) ukládá povinnost zaměstnavatelům, kteří mají více než 25 zaměstnanců na HPP, zaměstnávat osoby se změněnou pracovní schopností. Pokud tuto povinnost nemůže zaměstnavatel plnit, měl by uhradit do státního rozpočtu 2,5 násobku průměrné měsíční mzdy za rok dle Státního statistického úřadu, nebo může využít služby, které fungují v režimu tzv. „náhradního plnění“.
K realizaci náhradního plnění je třeba využít společností, které zaměstnávají více než 50% osob se zdravotním postižením (ZP a ZTP) a jejich prostřednictvím odebírat zboží či služby do výše 7 násobku průměrné měsíční mzdy za rok. Potřebná výše „náhradního plnění“ záleží na celkovém počtu zaměstnanců firmy. Orientační příklad finančních nákladů náhradního plnění uvádí tabulka níže:
Orientační příklad finančních nákladů náhradního plnění uvádí tabulka níže:
Počet zaměstnanců | 25 | 50 | 200 | 500 |
Přepočtený počet ZPS (4%) osob | 1 | 2 | 8 | 20 |
Roční povinný podíl při nesplnění PP (v Kč) | 57 240 | 114 480 | 457 920 | 1 144 800 |
Ekvivalent PP odebráním zboží (v Kč bez DPH) | 160 272 | 320 544 | 1 282 176 | 3 205 440 |
Vystavíme doklad o čerpání služeb. Vše je právně podloženo.
tel.: +420 223 016 504
tel.: +420 223 016 505
info@prilezitosti.cz